Lisa Dikejut Dengan Sambut Hari Lahir

27 Mar

Oleh Rudy Imran Shamsudin
imran@hmetro.com.my

Rap
GEMPAR dan meriah – begitulah gambaran diberikan kalangan artis yang mengikuti jelajah promosi Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008 (ABPBH08) yang berlangsung di Kuantan Parade, Kuantan, Pahang, Ahad lalu.

Seramai 13 artis terdiri daripada penyanyi, pelakon, pelawak dan pengacara menyertai rombongan ini seperti Jaclyn Victor, Kumpulan Kristal, Fabulous Cats, Aizat, Liyana Jasmay, Farid Kamil, Lisa Surihani, Fizo Omar, Sari Yanti dan Ashraf Muslim.

Penyanyi Farah Asyikin yang tampil sebagai penyanyi jemputan pada malam ABPBH08 yang bakal berlangsung di Arena Of Stars, Genting Highlands pada 12 April nanti turut memeriahkan jelajah promosi di Kuantan.

Begitu juga Nikki yang kini popular dengan lagu Selamat Tinggal dan Cantik.

Sementara acara dimeriahkan lagi dengan kehadiran kumpulan Cham dan penyampai radio Era, Kieren yang bertindak sebagai pengacara.

Ternyata artis yang hadir berasa teruja apabila menyaksikan hampir 5,000 warga Kuantan memenuhi Kuantan Parade.

Sebelum ini sambutan sama turut diterima sewaktu jelajah promosi ABPBH08 diadakan di Village Mall, Sungai Petani, Kedah pada 27 dan 28 Februari; Kompleks Pusat Bandar, Pasir Gudang, Johor (7 dan 8 Mac) dan Mydin Mall, Kuala Terengganu, Terengganu pada 13 dan 14 Mac.

Jaclyn berkata, dia mengharapkan kehadirannya pada jelajah promosi yang diadakan di Kuantan dapat mendekatkan lagi dia dan peminat di samping memberi sokongan terhadap usaha dilakukan ABPBH08.

“Saya gembira apabila sekali lagi tersenarai dalam kategori Penyanyi Wanita Popular bersama-sama Elyana, Mila, Stacy dan Datuk Siti Nurhaliza.

“Pada saya ia satu penghargaan besar dari peminat sekali gus memberi peluang kepada saya untuk menyertai sesi jelajah yang diadakan bagi mendekatkan diri dengan mereka.

 

 

“Sebagai penyanyi peluang seperti ini bukannya selalu datang apatah lagi ia turut disertai rakan artis bergelar pelakon dan pengacara,” katanya yang memilih untuk mendendangkan lagu Gemilang dan Satu Harapan pada petang itu.

Orang di Kuantan juga bertuah apabila buat pertama kalinya dapat melihat pelakon remaja yang kini semakin mencipta nama, Liyana Jasmay menunjukkan kemampuannya menyanyi di hadapan khalayak ramai.

Liyana mendendangkan single dari album sulungnya Aku Tak Percaya Cinta yang dicipta Ajai dan kini turut diputarkan di radio.

“Saya anggap diri bertuah apabila diberi peluang pihak penganjur ABPBH08 untuk mengetengahkan lagu yang terdapat dalam album sulung yang sudah hampir siap.

“Walaupun dicalonkan peminat dalam kategori Pelakon Filem Wanita Popular bersama-sama Erra Fazira, Maya Karin, Sharifah Amani dan Vanidah Imran, tetapi saya menggunakan peluang mengikuti jelajah promosi ini untuk mengetengahkan bakat dalam bidang nyanyian. Ibarat kata pepatah sambil menyelam minum air.

“Saya benar-benar mengharapkan akan usaha terbaru saya ini mendapat perhatian dari peminat sekali gus diterima baik oleh mereka,” katanya.

Sementara Aizat yang kini hangat dikatakan menjalinkan hubungan cinta dengan Liyana menjadikan medan menyertai jelajah promosi ABPBH08 untuk mengucapkan terima kasih kepada orang di Kuantan atas sokongan mereka terhadap kerjaya seninya selama ini.

“Sokongan yang tidak putus-putus diberikan mereka kepada saya sejak menyertai Akademi Fantasia hinggalah sekarang menyebabkan saya berada di tempat saya berada sekarang.

“Bukan mudah sebenarnya untuk seorang penyanyi apatah lagi baru dan muda seperti saya untuk diterima, tetapi kerana sokongan peminat saya berjaya memperoleh apa yang saya inginkan.

“Bagusnya siri jelajah promosi ABPBH08 ini diadakan saya dapat mengungkapkan perasaan terima kasih saya secara terus kepada mereka,” katanya yang disenaraikan dalam kategori Penyanyi Lelaki Popular bersama-sama Mawi, Nubhan, Amy Search dan Adam.

Menariknya di majlis yang diadakan apabila rakan-rakan artis serta pihak penganjur sempat meraikan hari jadi pelakon jelita, Lisa Surihani dengan menyediakan kek dan semua ahli rombongan mendendangkan lagu ‘selamat hari jari’.

“Inilah antara pengalaman manis yang tidak akan dapat saya lupakan. Ini pertama kali saya menyertai jelajah promosi dan tiba-tiba diraikan sedemikian rupa. Jujur saya katakan saya berasa sangat terharu.

“Orang mungkin melihat kami yang menyertai jelajah promosi ini sedang bersaing antara satu sama lain, tetapi hakikatnya lihatlah keadaan kami yang seperti adik-beradik dan berada dalam keluarga yang besar.

“Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada semua rakan artis dan pihak penganjur yang bersusah payah meraikan hari jadi saya dan kepada orang Kuantan, harap-harap mereka gembira dan terhibur,” katanya yang dicalonkan dalam kategori Artis Baru Wanita Popular bersama Ayu OIAM, Sari Yanti, Scha Al-Yahya dan Stacy.

Sebelum tibanya acara kemuncak, siri jelajah promosi akan diteruskan di Batu Pahat Mall, Johor pada 28 dan 29 Mac, diikuti lokasi terakhir di Klang Parade pada 3,4 dan 5 April.

innity_pub = “c16a5320fa475530d9583c34fd356ef5”;
innity_cat = “ENTERTAINMENT”;
innity_zone = “154”;
innity_width = “250”;
innity_height = “220”;

Harian Metro

Leave a Reply

