Artis Salahkan Wartawan

5 Oct

KRING KRING (KK): Hai Abang Niezam. Selamat Hari Raya. Balik mana tahun ni?

NIEZAM: Raya balik kampung la. Selama, Perak. Semalam dah balik ke Kuala Lumpur dah. Esok kerja.

KK: Saya telefon Abang Niezam ni sebab ada cerita panas sikit ni. Pasal seorang penyanyi cun yang dulu tu popular juga la?

NIEZAM: Siapa?

KK: Ala… takkan tak kenal. Dia ni pernah juga berlakon. Nama dia X$#@%*.

NIEZAM: Memang kenal pun. Tapi dia dah kahwin. Dah ada anak kalau tak silap la. Kenapa?

KK: Macam ni? Baru-baru ni saya ikut kakak saya pergi open house di rumah dia. Kakak saya kawan baik dengan dia dari kecil lagi. Masa sembang kakak saya tanya kenapa muka dia dah lama tak keluar majalah dan surat khabar. Lepas tu dia boleh kutuk wartawan .

NIEZAM: Dia kata apa?

KK: Dia kata lepas kahwin, wartawan memang dah tak ingat dekat dia lagi. Wartawan dah tak pedulikan dia. Dia kecil hati sangat.

NIEZAM: Kenapa pula? Kita ingat apa kat dia?

KK: Kalau wartawan ingat mesti dah panggil dia ambil gambar masuk surat khabar. Tapi tak ada pun?

NIEZAM: Ehh… ehh… tu pun nak kecil hati? Pesan kat dia kalau wartawan tak ingat, dia la telefon wartawan. Artis pun bukannya sikit. Ramai pula tu. Ni tak? Kad raya pun tak pernah hantar. SMS jauh sekali. Artis lain ada juga bagi SMS.

KK: Jangan marah pula bang. Saya cakap je. Sebab saya dengar dia cakap macam tu. Kenapa tak panggil dia buat fotografi?

NIEZAM: Bukan tak nak panggil… Dulu dah pernah panggil tapi banyak songeh sangat. Malas la kita. Kalau popular macam Siti Nurhaliza tu lainlah?

KK: Songeh apa?

NIEZAM: Wartawan nak ambil gambar dia dengan keluarga, dia tak nak. Bila nak interviu pula, tak boleh tanya banyak benda. Buat apa nak pening kepala. Biarlah kat dia…

KK: Dia pun ada kata Abang Niezam juga.

NIEZAM: Kata apa? Beh baik cakap?

KK: Dia kata Niezam tu kalau nak cerita panas baru telefon dia?

NIEZAM: Amboi! jahat mulut pulak. Dah dua tahun dah Abang Niezam tak pernah telefon dia. Jangan nak berangan pula. Suruh plaster sikit mulut tu.

KK: Betul ke nak cari cerita panas je baru telefon dia?

NIEZAM: Taklah… kadang-kadang bila telefon nak tanya khabar dia tak angkat. Dulu masa dia tengah mengandung bila telefon nak tanya pasal perut dia, dia tak nak layan. Cukuplah tu.

KK: Sekarang baru dia rasa kut orang dah tak layan dia.

NIEZAM: Padan la muka.

KK: Muka siapa?

NIEZAM: Takkan muka kau pula. Muka dia la!

Utusan Malaysia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: