Hafiz Hamidun Bertunang 31 Ogos

22 May

“Tanggal 31… Bulan Lapan… 57…” Tiba-tiba saja Murai Baru asyik menyanyikan lagu Arwah Sudir itu. Bukannya apa, ia ada kaitan dengan cerita bekas penyanyi kumpulan nasyid, UNIC, yang kacak, Hafiz Hamidun.

Sekarang Murai Batu tengok Hafiz sudah berjaya bergerak secara solo. Lebih daripada itu, Hafiz sudah mendapat beberapa kejayaan terutama pada malam MACP lalu. Ia memang berbaloi sangat sebab Hafiz dah kalahkan nama besar lain termasuk Dato’ Siti Nurhaliza.

Dalam pada itu, daripada satu sumber, Murai Batu dengar, Hafiz rupanya sudah ada teman wanita bernama W. Cerita terbaru yang didengar, Hafiz sudah pun memilih tarikh pertunangan mereka iaitu kemungkinan besar pada 31 Ogos ini!

Hmmm, sebab itulah dari tadi mulut Murai Batu ini asyik menyanyikan lagu Merdeka aje.

“Ketika ini pihak Hafiz masih lagi menunggu jawapan daripada pihak perempuan. Mereka masih mencari kata putus sama ada sesuai diadakan pada 31 Ogos ini atau tarikh lain.

“Tapi yang kita dengar-dengar, hubungan mereka sudah masuk setahun menjelang Ogos ini. Paling penting, keluarga mereka sudah lama merestui percintaan mereka berdua,” cerita sumber itu.

Murai Batu cuba korek-korek lagi, siapa W. Penyanyi Waheeda tu ke? Rupanya dia bukan artis. Difahamkan, Hafiz mula jatuh cinta dengan W ketika dia mengadakan satu show di tempat W belajar. Amboi, cinta kampus le tu?

“Hafiz bercinta dengan W pun disebabkan dia kesunyian dan ingin mencari seorang teman hidup untuk menguruskan hal peribadinya. Kalau tak silap, Hafiz sebenarnya dah merancang untuk berkahwin September tahun depan (2009). Kalau korang nak kan kepastian, pergilah tanya Hafiz sendiri tentang gosip ni,” kata sumber itu.

MURAI BATU: Suka bau-bau nasi minyak ni. Tak sabar nak tunggu pengumuman tarikh rasmi kahwin Maya Karin & Jejaka Itali serta Ajai & Liza.


Murai

Leave a comment